Особливості конституційного забезпечення реформи територіальної організації влади та місцевого самоврядування в Україні обговорили учасники круглого столу: «Децентралізація влади в Україні: реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади».

У круглому столі взяли участь голова Харківської обласної ради, президент Асоціації органі місцевого самоврядування Харківської області Сергій Чернов, головний науковий консультант Інституту законодавства Верховної Ради України, член Комісії з питань правової реформи при Президентові України Михайло Баймуратов, науковий співробітник НДІ державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України Сергій Болдирєв, перший віце-президент–виконавчий директор Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області Микола Тітов, представники Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області, депутати обласної ради, представники місцевих рад, науковці.

Під час обговорення конституційної реформи в частині місцевого самоврядування, Сергій Чернов зазначив, що підготовка таких важливих законодавчих актів має проходити за участі представників місцевого самоврядування. У іншому разі, навіть досконалий документ, представлений робочою групою, не буде сприйматися тими, хто найбільш зацікавлений в його реалізації.

Також Сергій Чернов визначив як одне з найбільш важливих положень, викладених у проєкті змін до Основного Закону, що держава компенсує витрати органів місцевого самоврядування, спричинені органами державної влади.

«Вперше пропонується вирішити проблему, яка існувала протягом всього періоду національного державного будівництва. Органи місцевого самоврядування, особливо на рівні громад, виконують власні повноваження, а також делеговані державою, на які не отримують належних ресурсів. Тоді орган місцевого самоврядування, не виконуючи власні повноваження, такі як освітлення вулиць або вивіз побутових відходів, спрямовує наявний ресурс – місцеві доходи та збори – на виконання делегованих повноважень, які є пріоритетом. Хотілося б, щоб це положення не зникло з остаточної редакції законопроєкту», – зазначив він.

Інститут префекта, на думку Сергія Чернова, у новій системі територіального управління необхідний, але його повноваження мають бути визначені таким чином, щоб запобігти зловживань та передбачати відповідальність.

«Повноваження префекта мають бути чітко обмежені, де він призупиняє рішення органу місцевого самоврядування, і записані в Конституції. Якщо рішення приймається з порушенням Конституції або законодавства, яке стосується територіальної цілісності держави та національної безпеки. Щоб не було зловживань зі сторони префекта, який зупинятиме будь яке рішення місцевої ради як незаконне, передбачити відповідальність префектів перед органами державної влади. Відсутність балансу саме й викликала неприйняття відповідних норм, запропонованих у проєкті змін до Основного закону», – наголосив Сергій Чернов.

IMG_2981
IMG_2988
IMG_3017
IMG_3021
IMG_3035
IMG_3049
IMG_3066
IMG_3026
IMG_3111
IMG_3135
IMG_3119
IMG_3104
IMG_3134
IMG_2969
IMG_3131
IMG_3139
IMG_3045
IMG_3002
IMG_3122
IMG_3054
IMG_3067
IMG_3113
IMG_3005
IMG_3022
IMG_3047
IMG_3064
IMG_3087
IMG_3206
IMG_3149
IMG_3154
IMG_3157
IMG_3159
IMG_3165
IMG_3148
IMG_3169
IMG_3177
IMG_3196
IMG_3193
IMG_3215
IMG_3217
IMG_3226

Верховна рада України
Президент України
Урядовий портал
Харківська обласна державна адміністрація
Харківська міська рада
Національне агентство з питань запобігання корупції
Українська асоціація районних та обласних рад
Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області
Рада почесних громадян Харківської області
СБУ
Запобігання та виявлення корупції
Безпека та довіра
Конкурс Масельського
Дитячий телевізійний фестиваль «Дитятко»
Громада очима дітей
Ефективна первинна медицина в громаді
Гранти
Харківський центр туризму
Слобідський край
Ресурсний центр сталого місцевого розвитку
РЕГІОНЕТ
Харківський регіональний інститут державного управління
Форум Фактор
Угода мерів
КП
КП
Харківський обласний центр здоров'я