Згідно з документом, підписанти мають наміри спрямувати зусилля на відновлення серійного випуску і сервісного обслуговування літаків та гелікоптерів на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві. Основне завдання:  протягом п’яти років вийти на випуск 5 літаків на рік, створивши 1 500 робочих місць.

Меморандум підписали:

  • Харківська обласна рада в особі голови Тетяни Єгорової-Луценко;
  • Харківська обласна державна адміністрація в особі т.в.о голови Олександра Скакуна;
  • АТ «Мотор січ» в особі президента Вячеслава Богуслаєва;
  • АТ «ФЕД» в особі голови правління Віктора Попова;
  • Профспілка працівників авіабудування і машинобудування України в особі голови профспілки Ярема Жугаєвича;
  • ПрАТ «Авіакомпанія константа» в особі генерального директора Михайла Пінкевича;
  • профком ПО ПАУ на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві в особі голови профспілки Михайла Погорєлова.

Сторони уклали Меморандум, «керуючись національними інтересами, будучі взаємно зацікавленими у збереженні профілю діяльності Харківського державного авіаційного виробничого підприємства та у розвитку авіаційної галузі України, прагнучи забезпечити максимальну ефективність здійснюваних заходів щодо досягнення спільних цілей, зважаючи на важливість відновлення роботи підприємства для економіки Харківської області та України та зміцнення обороноздатності країни, усвідомлюючи принципи партнерства, рівності та взаємності». 

Зокрема Меморандум передбачає, що сторони беруть участь у розробленні проєктів законодавчих актів у сфері авіакосмічної галузі, проводять заходи з розвитку економічних показників, збереження і відновлення соціальної сфери авіазаводу. Пропозиції мають бути націлені на вдосконалення законодавства у сфері приватизації, погашення боргів з виплати зарплати та збереження виробничого потенціалу Харківського державного авіаційного виробничого підприємства.

Крім цього планується проводити зустрічі з трудовим колективом авіазаводу, у тому числі для опрацювання пропозицій щодо підготовки заходів з підвищення кваліфікації співробітників підприємства, правової та їх соціальної обізнаності.

«Вважаю що я, як голова Харківської обласної ради, і депутати обласної  ради, маємо робити все можливе, щоб Харківський авіазавод запрацював і його робітники почали отримувати заробітну плату.  Впевнена, що підписаний нами меморандум свідчить, що підприємство не кинуте напризволяще, а його долею займаються як державні, так і приватні структури. Цей месседж буде корисним як внутрішнім, так і іноземним замовникам. Оскільки літаки, які вже зараз може серійно випускати харківське підприємство, достатньо конкурентні на міжнародних ринках. Крім цього, як зазначено в меморандумі, сторони у межах своєї компетенції беруть участь у залученні зовнішніх і внутрішніх інвестицій в авіаційну галузь для розроблення і серійного випуску нових зразків авіаційної техніки. Тому підписаний сьогодні документ – дійсно важливий практичний крок до відновлення виробництва літаків на відомому на весь світ Харківському авіазаводі. Запорука тому – співпраця обласної ради та обласної державної адміністрації, народних депутатів, профспілки та представників бізнесу», - наголосила Тетяна Єгорова-Луценко.

Як зазначив т.в.о голови Харківської обласної державної адміністрації Олександр Скакун, своїм указом президент України Володимир Зеленський затвердив план антикризових заходів щодо відновлення роботи Харківського авіазаводу. Важливо, що цей план передбачає  розширення взаємодій держави та бізнесу та створення умов для державно-приватного  партнерства.

«Після перемовин з низкою різноманітних представників бізнесу з різних країн, ми прийшли до висновків, що найбільш ефективним буде підписання меморандуму саме з внутрішнім інвестором, який реально прагне розвивати авіаційну галузь і намагатиметься надати Харківському авіазаводу нове життя.

Відзначу, що «ФЕД», «Мотор Січ» та «Авіакомпанія константа» готові взяти участь у конкурсі, якщо буде прийняте рішення про приватизацію авіазаводу. Ці компанії готові придбати завод за дуже велику суму, крім цього вони зобов’язуються сплатити заборгованість по заробітній платі та взяти на себе борг заводу перед приватним підприємством. Очікується, що списання державного боргу буде передбачено у законі про приватизацію авіазаводу, проєкт якого незабаром буде подано на розгляд Верховної Ради. Ми дуже вдячні народним депутатам, які долучились до розробки проєкту цього закону», - зазначив Олександр Скакун.

IMG_6393
IMG_6405
IMG_6413
IMG_6417
IMG_6423
IMG_6425
IMG_6431
IMG_6437
IMG_6442
IMG_6467
IMG_6560
IMG_6591

Верховна рада України
Президент України
Урядовий портал
Харківська обласна державна адміністрація
Харківська міська рада
Національне агентство з питань запобігання корупції
Українська асоціація районних та обласних рад
Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області
Рада почесних громадян Харківської області
СБУ
Запобігання та виявлення корупції
Безпека та довіра
Конкурс Масельського
Дитячий телевізійний фестиваль «Дитятко»
Харківський регіональний фонд підтримки підприємництва
Громада очима дітей
Ефективна первинна медицина в громаді
Гранти
Харківський центр туризму
Слобідський край
Ресурсний центр сталого місцевого розвитку
РЕГІОНЕТ
Харківський регіональний інститут державного управління
Форум Фактор
Угода мерів
КП
КП
Харківський обласний центр здоров'я